La bateria

26 de novembre 2008

La bateria original del 2cv no ha aparegut.
Remenant per casa n'he trobat una de 12V i 55Ah. La recomanada pel fabricant es la de 12V 125/25 Ah CEI. Només canvien el Ampers per hora, però no crec que això suposi un problema de funcionament... L'únic problema, és que les mides de la nova bateria no coincideixen amb el compartiment del motor, però de moment, esperem que el cotxe arrenqui!

Provo la bateria i giro la clau per donar contacte i... res! Cap supòsit de res!
Ara si que es pot confirmar que la bateria està descarregada. S'haurà de carregar.

Per casa volta un carregador de bateries molt antic (no tinc pressupost per un de nou!). Es tracta d'un carregador de la marca FERVE model F-106 i com que no se com funciona, he trucat a la casa per tal de que m'expliquessin com ho haig de fer per carregar la bateria.

L'home amb qui he parlat ha quedat una mica tallat al sentir el nom del model. L'F-106 fa més de 30 anys que va ser fabricat i actualment (des de fa uns quants anys) ja no es fabrica.

Aquí us deixo, tal i com m'han explicat, el procés per carregar la bateria amb el carregador FERVE F-106.

S'ha de seleccionar la tensió de carrega (o 6 volts o 12). En el nostre cas serà de 12V. Connectem les pinces a cada un dels terminals i posem el segon interruptor en la posició de A (càrrega automàtica). Un cop connectat, l'agulla senyalarà una intensitat aproximada de 2,5 Ampers.
A mesura que es vagi carregant la bateria, l'indicador d'intensitats tendirà a zero.

Ara només queda esperar unes hores i provar posteriorment el seu funcionament!

No he tingut paciència i amb només 4 hores de càrrega l'he volgut anar a provar. Connecto la bateria i... res de res! Tot i així s'han notat millores. Tot i no arrencar, la ràdio funciona!

De camí a casa m'he trobat un veí que havia treballat de mecànic i m'ha comentat que mentre tingués la bateria carregant, obrís els taps de la part de superior. D'aquesta manera, si durant el procés el líquid es posa a bullir (cosa que passa sovint), tindria més lloc per expandir-se.

L'hi he fet cas i he obert la bateria mentre tornava a fer el procés de càrrega. Un cop oberta m'he adonat d'una etiqueta que deia: "Bateria sense manteniment".

He trucat ràpidament a un amic i m'ha comentat que aquestes bateries no es poden obrir. Massa tard... ja l'he obert! Tant pot ser que l'hagi fet malbé com que no li hagi passat res. Ja ho sentirem a dir! Per si de cas, l'he tornat a tapar.

Ara només queda esperar a que "l'indicador d'intensitats tendeixi a zero".